Niemcy: Bawaria cz. 4

Ostatni post z serii o Bawarii. Dzień 5. i 6.

W końcu kończę serię postów z Bawarii. Wiem, zajęło mi to strasznie dużo czasu, ale jakoś nie mogłam się zebrać. Następne co pokażę to krótka (na pewno krótsza, niż ta bawarska) seria notek z Budapesztu. Ale raczej nieprędko się za nią zabiorę bo zrobiliśmy mnóstwo zdjęć, a jeszcze ich nie przeglądałam. Tymczasem zapraszam na krótką wyprawę po Niemczech!

Część 1.  |  Część 2.  |  Część 3.  Część 4.

Dzień 5.

Po śniadaniu pojechaliśmy do miejscowości Prien. Tam znowu dała znać o sobie moja mania robienia zdjęć latarniom i różnym dziwnym rzeczom. Stąd też mało konkretów, a parę nic-niemówiących obrazków poniżej.

W Prien czekał na nas prom, którym popłynęliśmy na największą na jeziorze Chiemsee i w ogóle największą w Bawarii wyspę Herreninsel. Było bardzo ciepło, więc wiele osób, w tym (chyba) kilku mieszkańców chłodziło się w zimnych wodach jeziora.

Wyspa jest znana ze znajdujących się na niej klasztoru i pałacu. W budynku klasztoru było dość zimno, ale nie przeszkadzało to w podziwianiu wnętrza. Za to prawie egipskie ciemności przeszkadzały w robieniu zdjęć, więc nie mam żadnego, które byłoby na tyle dobre, aby je tu pokazać.
Z kolei pałac wybudowany został na podobieństwo Wersalu na zamówienie króla Ludwika II. Jest on jednak większy, niż ten we Francji (podobno).

Nigdy nie byłam w Wersalu, ale zamek Ludwika Bawarskiego oszałamia przepychem. Wszędzie pełno jest złota, mimo że pałac nigdy nie został ukończony. W jadalni stoi stół na opuszczanej w dół podłodze. Zjeżdżał do kuchni, uruchamiany specjalnym mechanizmem i wracał na górę nakryty (przypomniała mi się bajka "Stoliczku nakryj się" : )).
Mój "świetny" aparat niestety nie sprawdzał się w źle oświetlonych pomieszczeniach, więc zdjęć z wnętrz mam naprawdę niewiele. W dodatku większość jest nieostra. Tak więc poniżej tylko jedno z wnętrza, pozostałe zrobione przed pałacem.

Park w stylu francuskim, który miał pokrywać niemal cała wyspę również nie został ukończony. Nie znaczy to jednak, że wygląda źle lub byle jak. Wręcz przeciwnie! Oszałamia wielkością i pięknem. Spędziliśmy tam czas wolny, wypoczywając w cieniu ogromnych drzew. Zdjęcia niestety nie oddają wielkości obszaru zieleni.

Następnie popłynęliśmy na Fraueninsel, gdzie również mieliśmy chwilę czasu wolnego. Na wyspie znajduje się żeński klasztor. Wyspa, a raczej wysepka, jest bardzo mała i można spokojnie obejść ją brzegiem dokoła.

W Bawarii bardzo widoczne na prawie każdym kroku są kwiaty. Czy te w doniczkach, czy w ogródkach wszędzie są zadbane i pięknie kwitnące. Poniżej jeden z przydomowych ogrodów na wyspie.

Dzień 6., ostatni

Podróż po Bawarii dobiegła końca. Dziękuję, że wtrwaliście razem ze mną, mam nadzieję, że podobały Wam się notki i zdjęcia. Na koniec bardzo krótki filmik z wieczoru bawarskiego, o którym pisałam w części drugiej, o tutaj.

Wszystkie zdjęcia i film są mojego autorstwa, wykonane starym Canonem PowerShot A510, który przeżył już wieeeele.